המלחמה נמשכת: מוסקבה טוענת שהשיגה שליטה ב-4 ערים נוספות

שלמה ריזל No Comments on המלחמה נמשכת: מוסקבה טוענת שהשיגה שליטה ב-4 ערים נוספות

הרוסים המשיכו בשבת בלחימה מול כוחות הצבא האוקראינים ולטענת מוסקבה הכוחות השיגו שליטה על עוד ארבעה ערים ועיירות קטנות במדינה

אוקראינה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המלחמה במזרח אירופה: הרוסים המשיכו בשבת בלחימה מול כוחות הצבא האוקראינים ולטענת מוסקבה הכוחות השיגו שליטה על עוד ארבעה ערים ועיירות קטנות במדינה.

משרד ההגנה הרוסי הודיע בשבת בבוקר על הפסקת אש הומניטרית בערים מריופול וולנואחה בשעות הבוקר עד הצהריים במטרה לאפשר למאות אלפי בני אדם הזדמנות לצאת מאזורי הקרבות, אך בשעות הצהריים הודיעו גורמים רשמיים בערים כי הרוסים מפרים את הפסקת האש. ראש העיר של מריופול הודיע כי עירו מכותרת על ידי כוחות צבא רוסיים ואוזלת אספקת המזון, המים והחשמל.

באוקראינה דיווחו כי מטוס קרב רוסי הופל ואזרחים אוקראינים במחוז צ'רנייב לכדו את טייס המטוס.

הנשיא האוקראיני זלנסקי גינה את החלטת נאט"ו שלא לסגור את השמיים מעל אוקראינה והאשים אותם במותם של אזרחים בעקבות ההחלטה.

ביום שישי הצליחו הרוסים להשתלט על תחנת כוח גרעינית המספקת חשמל לאזורים נרחבים באוקראינה. בנוסף הרוסים ירו טילים אל בלוק בנייני מגורים סמוך לבירה, במקום עשרות הרוגים ופצועים רבים, כוחות הצלה מנסים להגיע על לכודים רבים שנלכדו תחת הריסות הבניינים.

שר ההגנה האוקראיני הודיע כי יותר מ-60 אלף גברים אוקראינים שבו ארצה במטרה להתגייס לצבא ולהילחם ברוסים.

במערב חוששים מהמשך הפלישה הרוסית וארצות הברית, שהודיעה כי לא תילחם למען אוקראינה – תפרוס גדוד נוסף של טנקים בליטא לצד גרמניה שתציב בה מערכות הגנה אווירית. ליטא גובלת בדרום-מזרח בבלארוס, המסייעת לרוסיה במלחמה נגד אוקראינה.

ובמקביל, נמשכים המאמצים לכונן הפסקת אש: השליח האוקראיני לשיחות עם רוסיה אמר כי סבב שלישי של שיחות יתקיים ביום שני. שלשום הודיעו הצדדים כי סיכמו על פתיחת "מסדרונות הומניטריים" כדי לאפשר לאזרחים לצאת מכמה מאזורי הקרבות.

בתוך כך, באו"ם עדכנו כי עד כה נמלטו מאוקראינה 1.3 מיליון פליטים, רובם נשים וילדים.

רשתות התקשורת CNN ,BBC ובלומברג ניוז הודיעו כי יפסיקו את פעילותן ברוסיה ומוסקבה מצידה מגבילה את הגלישה באינטרנט ברוסיה במטרה למנוע מהאזרחים תקשורת חופשית.

הנשיא הרוסי פוטין נאם במהלך השבת ואמר כי אם מנהיגי אוקראינה ובראשם זלנסקי ימשיכו בדרכם הנוכחית, של התנגדות לפלישה הרוסית, אוקראינה עשויה לאבד את מעמדה כמדינה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון פרסם הערב סרטון חיזוק לאוקראינים בו אמר כי אנשי עסקים רבים במדינתו מעבירים תרומות לאוקראינים. בתגובה, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי "לונדון בחרה באופן ברור להתקדם לעבר עימות ישיר עם רוסיה. תגובתה של מוסקבה לסנקציות תחתור, ללא ספק, תחת האינטרסים הבריטיים ברוסיה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט נועד הערב עם הנשיא הרוסי פוטין בקרמלין במשך כשלוש שעות. גורם מדיני מסר כי ראש הממשלה שוחח עם הנשיא פוטין גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהקונפליקט ובפגישה נידונה גם ההתקדמות בשיחות הגרעין בווינה. לפי הגורם, ראש הממשלה הביע את עמדת ישראל, שמתנגדת לחזרה להסכם הגרעין.

ראש הממשלה עושה כעת את דרכו ממוסקבה לברלין, שם יפגוש את קנצלר גרמניה, אולף שולץ.

בערוץ 12 פורסם כי על רקע הפגישה, סרב הנשיא האוקראיני לקבל שיחה מראש הממשלה. בלשכת בנט הכחישו את הדיווח: "לא היה ניסיון כזה". זמן קצר לאחר מכן עדכנו בלשכת ראש הממשלה כי בנט שוחח טלפונית עם זלנסקי.

בסוך לביתו של ראש הממשלה מתקיימת בשעה זו מחאה של יוצאי אוקראיני בקריאה לנקוט בצעדים חד משמעיים בעד המדינה המותקפת ובהם אישור לכניסת פליטים ולכיפת ברזל לאוקראינה, סגירת השמיים למטוסים רוסיים, נקיטת סנקציות כלכליות נגד רוסיה ועוד.



0 תגובות